Midsommarfirande och semesterstart

I skrivande stund sitter jag i husabilen någonstans söder om Berlin på väg mot vårt älskade Kroatien 😍. Det är många som undrar varför vi inte åker någon annanstans. Vi gjorde det ett – eller två år faktiskt! En gång till Frankrike och en gång till Norrland men då kändes det inte som om vi haft semester 🤔🙈! Det är det kristallklara vattnet, solsäkerheten och de fantastiskt små fina (och stora) byarna som känns som att man kliver x antal år tillbaka i tiden 😍.

Men nog om det, tur att inte alla gillar att åka till Kroatien för då hade det blivit ännu trångare än det redan är 😜.
Förra helgen startade vi midsommarhelgen i Gräne Gruva med Mickes brorsas familj🥰.

Testade en ”midsommarefterrätt” jag sett i ett flöde på Instagram – den var rätt stark för att vara en efterrätt 🤣 men god!!! Likör42, mixade jordgubbar och grädde 🤤.

På Midsommarafton satt vi ute och åt frukost i strålande sol och satte sen igång att göra kransar 🤩 – det var längesedan jag gjort det kan jag säga (förra året snodde jag Matildas men hon dissade ju oss i år 😔!!!)

Killarna roade sig med Hugos för tidiga födelsedagspresent – en teknik/experimentlåda 🤣
Framåt lunch for vi alla vidare till Holsljunga camping där vi bokat in oss tillsammans med Roger, Lena, Jonny och Linda som redan var på plats.

Vi satte igång med midsommarlunchen men startade med lite snax och lagom till det kom även Simon och joinade. Henke som också är i ölbryggarsvängen (men proffs 🤩 jämfört med oss amatörer🙈!!!) hade med sig sin en hel kagge med fantastiskt god öl!!!!

Det blev lite skönsång (eller not…🤣) till snapsen och sillen – e de Midsommar så e de!

Sen hade jag förberett en lek som en kollega visade mig precis dagen före vi skulle iväg – det blev till att fixa pinnar och priser i all hast 😅.
Det var en väldigt rolig lek, men herre vad kroppen led i dagar efteråt 🤣🥴 – jag hade inte tänkt vara med ens utan vara domare och filma och fota spektaklet 🤣, men fick offra mig när vi annars inte blev jämna lag.

På kvällen satte vi ute till sent och de första regndropparna föll från himmeln – ännu en Midsommar med fantastiskt vackert väder!!!! 🤩
Dagen efter hade vi däremot inte riktigt samma tur, utan riktigt surt väder☔️. Mickes bror med barn trotsade väderprognoserna och hyrde kanoter för att paddla ut till ön som ligger en bit ut i sjön, vi hade tänkt samma, men inte i det vädret 🙈. Blev lite chill i tältet istället till Bingos stora glädje.

På söndagen fyllde Hugo år och vi blev bjudna på frukost tårta 🤩.

Sen var det bara att sätta in turbon, för nu skulle vi hem och packa om husbilen till Kroatien 🇭🇷.

Det är ju inte alltför ofta den får sig en riktig storstädning så vi brukar passa på att göra det före (och efter….) vi åker. Sen behöver man tänka till ordentligt vad man ska ha med sig – men framförallt vad man INTE behöver ha med sig – det är det som är det svåraste🙈!
På kvällen gick vi bort till Matilda för att en sista gång före resan gossa sönder de små, och käka lite pizza. ALLTSÅ JAG KOMMER ATT LÄNGTA IHJÄL MEJ!!!!!

Tur det finns Facetime i alla fall 💞.

I veckan har jag haft en väldigt lång To-do-checklista, men i torsdags eftermiddag när jag lämnade jobbet kände jag mig ändå förhållandevis lugn – hade koll på läget! ….tror jag i alla fall 🙈 för det vet man ju inte förrän efteråt…. Vi har inte saknat, eller glömt, nått än så länge i alla fall (vad jag vet)😃.

På kvällen körde vi, som tidigare år, ner till Ellygården och korkade upp semesterstartbubblet – nu började semestern 🍾🥂!!!

Häpp nu ska jag leta upp någon podd vi kan lyssna på så tiden går lite fortare 😁
Ha en härlig lördag allihop 😘

7 svar till ”Midsommarfirande och semesterstart”

1. Ha en härlig semester 😎

2. Bengt Fredriksson profilbild
    Bengt Fredriksson

………el ‘trängre’ som en del säger. Ser fram mot många långa skildringar från Er resa!! Spännande!!//Bengt F

1. Så skrev min syster till mig med 😂 men jag sa ”man ska skriva som man säger” och så säger jag 🤣, men jag vet det stavas och man säger så 🤪
      Ha de supergott från en 33 gradig autobahn runt Regensburg nu 😅
      //Nilla

3. Hej Nilla och Micke ni är så välkomna till Kroatien vi sitter just nu på Cres 30 gr o massor av sol 🌞 kör försiktigt 👍

1. Tack snälla – vi längtar!! Snart i Österrike 🤩 33 grader här på autobahn nu 😅
      Cres e underbart ☀️ ha de superfint 😍

4. Britt-Marie Lundgren Holm & Lars Holm profilbild
    Britt-Marie Lundgren Holm & Lars Holm

Ha en riktigt fin semester önskar vi från de allra nordligaste delarna av Norge! Här har vi inte 33 grader utan är glada om det kommer upp till tvåsiffrigt….

5. Gunnar och Monica profilbild
    Gunnar och Monica

Ha en skön o h trevlig semester i Kroatien/Hälsar Gunnar och Monica

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.