Sekelskiftesdagar och vandringsled i Marstrand

Var lite orolig igår hur det skulle gå med vår dusch här i Marstrand 😳. Har ju nämligen haft lite otur med den, just här, de senaste gångerna vi varit här!!! Förra gången sprack duschkranen och vi åkte direkt till Trollhättan för att köpa en ny (de hade nämligen en hemma), utan att ens besökt Marstrandsön 😣. Gången dessförinnan gick avloppet i duschen sönder – vad är oddsen för det egentligen??  Så man var som sagt lite orolig… Men inget har hänt (i alla fall inte än😳)

Vid middagstid igår gick vi ner till byn för att åka över med färjan till ön. Mycket folk var det!! Det var det även på ställplatsen, vi hade tänkt att byta plats men det kunde vi glömma! Soptunneplatsen var vår hela helgen helt enkelt! 😂😂😂

Väl över på ön blev vi ju som vanligt hungriga, och tog oss snabbt till vårt favorithak – Marstrands värdshus. De har världens bästa fisksoppa!!!

Det var ungefär samma program som förra året, men ändå lika kul att se! Massor av människor som klätt ut sig 😊 blåsorkester och fina arbetshästar

Halv två var det dags för kungadoppet, det missade vi förra året. Huu va kallt!!

Medan vi stod och väntade kom ett brudpar gående som fotograferats där vid havet – måste blivit otroligt vackra foton!!!

Lagom tillbaka vid husbilen kom regnet. Vi tog ut markisen och kämpade på ett tag, för man ska ju sitta ute när det är sommar!!! men vi gav upp efter ett litet tag! Det blev helt enkelt för kallt! 😞 Men det slutade lagom till vi skulle grilla i alla fall 👍🏻

I morse gick vi den svarta vandringsleden – är ni i Marstrand och inte gjort det någon gång så GÖR DET!!!! Det är så vackert så det gör ont!

Men det krävs lite kondition (men min är inte helt på topp och jag klarade det 😄😄😄)

Mycket upp och ner. Enligt Iphonen gick vi 26 våningar!!

Ibland var det djup vegetation 😂 (det var faktiskt bara här)

Lite sevärdheter finns det dessutom på vägen

Längst upp, eller vad man ska säga, finns en terass där man kan grilla / picknicka med en helt otrolig utsikt!

Som sagt, har ni inte gått den, och är där – gör det bara!!!!

Nu ska vi packa ihop oss och bege oss hemåt lagom till solen kom fram bakom molnen 😕

P.s bilden är tagen med min ajpad på soptunneplatsen 😂😂😂👍🏻 så….. inte så dålig plats egentligen 😜

Ha en go jobbevecka! Till helgen blir det Apelviken och vinprovning för vår del 🍷😎💃🏻 längtar redan 😂🔆

Annonser

9 kommentarer på “Sekelskiftesdagar och vandringsled i Marstrand

1. Ser bara härligt ut! Förstår det blev en favorit i repris 😊 och fisksoppan låter ju lockande 🍲

2. Härliga baduniformer, haha. Modet förändras lite under åren 😉 Bröllopsfotografering känns aktuellt för oss. Vi har agerat bröllopsfotografer hela helgen. Bilder kommer imorgon 🙂 Ha det fint!

3. 26 våningar, bra jobbat. Vi har endast lyckats med 25 våningar, det var i januari i Monachil när vi gick Loschorros sträckan, tufft men också vackert o spännande.

• Det är ju alltid bäst högst upp 😀
      Och man behöver ju motionen…. 😁
      Trevlig helg 😊

4. Pingback: Bästa ställplatsen 2016 – enligt oss | Våra Husbilsresor i Sverige och Världen

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )